THE ROOM

השאלה האחת שמהדהדת לכל אורך הצפיה בסרט THE ROOM, היא WHY? כשאני אומר מהדהדת אני מתכוון באופן הכי מילולי שאפשר - השאלה נשאלת לפחות עשרים פעמים, ואף פעם לא נענית. למה? למה? למה? למה דברים רעים קורים לאנשים טובים?

ואני לא מדבר סתם על אנשים טובים. אני מדבר על ג'וני (טומי ויזו). ג'וני שלנו הוא הגיבור הרומנטי האולטימטיבי - אולי הגדול בכל תולדות הקולנוע. בתוך חצי שעה מתחילת הסרט הוא מוצג כמאהב המושלם (סצנת סקס כואבת במיוחד לצפיה), כארוס המושלם (הוא קונה לה פרחים), כקונה הפרחים המושלם ("אתה הלקוח האהוב עלי ג'וני"), כדמות האב המושלמת (הוא מממן לנער השכן את הדירה ואת הלימודים בקולג'), חבר מושלם (מה שנדמה כמו עשרות רבות של סצנות של *השתעשעות* חברית עם כדור פוטבול), ועובד ההיי-טק המושלם (לא משלמים לו מספיק, לא מעריכים אותו מספיק). 

חבל. חבל שכל זה לא מספיק לליסה, ארוסתו. ליסה היא "כלבה מניפולטיבית". ליסה שוכבת עם החבר הכי טוב של ג'וני. איך אנחנו יודעים שהוא החבר הכי טוב של ג'וני? כי הוא אומר את זה בערך 1000 פעמים. למען הסר כל ספק, האשמה כל כל כל כל כולה היא על ליסה. הסרט מדגיש את הנקודה הזו כל כך חזק עד כדי שנדמה שהחבר הוא אוטיסט למחצה שרק מסוגל לומר "אבל ג'וני הוא החבר הכי טוב שלי!". 

טוב, אז התסריט של טומי ויזו מגוחך, הבימוי של טומי ויזו הוא אבסורדי (אני רק אפנה את תשומת לבכם לשתי סצנות - הסצנה של הנפילה של הפסיכולוג, וסצנת זריקת הרשמקול - חובה לראות לפחות פעמיים), אבל מה שבאמת לוקח את כל הקופה זה המשחק. אני מתרה בכם למצוא בכל ההיסטוריה של הראינוע, כולל סרטי פורנו, צוות שחקנים יותר גרוע מהצוות הזה, וספציפית טומי ויזו. האם הוא בכלל מבין מה הוא אומר? האם הוא בכלל מודע למה שמתרחש בסרט שלו? האם אי פעם קרה שניצבים בסרט שיחקו בצורה יותר מהימנה מהגיבור? אני מוכן להישבע שבסצנת בית הקפה הם ממש גנבו את ההצגה.

אני יכול להמשיך ולהמשיך עד אין קץ בלתאר את הדברים המגוחכים שרואים בסרט, אבל אין בזה שום טעם. השעיית הספק היא משימה בלתי אפשרית מהרגע הראשון. יש כל-כך הרבה קטעי WTF? שאי אפשר כמעט לספור אותם, שלא לדבר על לתאר אותם. יצירה כזאת צריך לראות כדי להאמין. 

אני אשאיר אתכם עם הביקורת המעולה של הAV CLUB, שכוללת גם קטעים מהסרט, ואם אתם מתכוונים לצפות בזה עם אלכוהול וחברים (מומלץ) גם עם הוראות ההפעלה המדויקות (אני ושרה לא ידענו שצריך לצעוק "Cancer!" בסצנה המתאימה- לא שזה היה פחות מצחיק).

(אני שמעתי על הסרט ויה)

אין תגובות: